Pakatan Harapan Sabah

Pakatan Harapan Sabah
MENUJU AUTONOMI SABAH

Jumaat, 7 Julai 2017

Berikut pengakuan ahli politik Barisan Nasional jenis kereta yang mereka miliki?

Berikut pengakuan ahli politik Barisan Nasional jenis kereta yang mereka miliki.

Datuk Seri Reezal Merican Naina Merican, Timbalan Menteri Luar dan Ahli Majlis Tertinggi Umno: Saya memiliki sebuah Audi Q7, selain kereta rasmi kerajaan. Biasanya saya gunakan pada waktu malam, ketika pemandu sudah tidak bertugas.

Datuk Sim Kui Hian, Menteri Kerajaan Tempatan Sarawak dan Presiden Parti Rakyat Bersatu Sarawak (SUPP): Saya memakai kereta rasmi kerajaan negeri, BMW (model tidak terperinci). Kereta milik peribadi pula Honda City (2016) dan Toyota Vellfire (2011).
Datuk Nawawi Ahmad, Ahli Parlimen Langkawi dan Ketua Umno Bahagian Langkawi: Hanya sebuah kereta didaftar bawah nama saya, Toyota Vellfire. Memang saya gunakan sebuah ini sahaja.
Datuk Liang Teck Meng, Ahli Parlimen Simpang Renggam, Setiausaha Agung Gerakan dan Suruhanjaya Perkhidmatan Air Negara (SPAN): Kereta peribadi milik saya adalah Volvo XC60 yang dibeli pada 2013. Selain itu, kereta yang didaftarkan dengan nama saya adalah Toyota Estima untuk kegunaan keluarga, dan Proton Saga untuk kerja di kawasan. Kedua-duanya dibeli 11 tahun lalu.
Datuk Seri Jamal Yunos, Ketua Umno Bahagian Sungai Besar: Sekarang saya pakai Toyota Land Cruiser. Saya pakai kereta tidak lama, biasanya selepas setahun saya akan jual. Saya memang ada perniagaan kereta, lebih 10 tahun dan sebelum menyertai politik.
Datuk Johan Abdul Aziz, Adun Semenyih dan Setiausaha Umno Selangor: Sudah hampir 3 tahun saya pakai Toyota Fortuner (2015).
Datuk Bung Mokhtar Radin, Ahli Parlimen Kinabatangan dan Ahli Majlis Tertinggi Umno: Kini saya pakai kereta rasmi sebagai pengerusi Felcra, Toyota Vellfire.
Datuk A Kohillan Pillay, Naib Presiden Gerakan dan bekas timbalan menteri luar: Toyota Harrier (2005) dan Toyota Camry (2012).
Datuk Chong Sin Woon, Naib Presiden MCA dan Timbalan Menteri Pendidikan: Saya memakai kereta rasmi kerajaan. Kereta milik peribadi pula cuma sebuah, Honda CR-V (2014) yang dipakai isteri.
Budiman Mohd Zohdi, Ahli Parlimen Sungai Besar dan Adun Sungai Panjang: Toyota Fortuner 3.0 yang dibeli pada 2014 selepas menjadi Adun. Sebelum itu saya ada Honda CR-V dibeli secara terpakai, kini tidak lagi boleh dipakai selepas kemalangan beberapa tahun lalu.
Datuk Paul Low, Menteri di Jabatan Perdana Menteri: Dulu saya ada Honda Civic (2006) tetapi sudah menjualnya tahun lalu. Saya sudah ada kereta rasmi, dan tidak suka menggunakan banyak kereta.
Pengakuan ahli politik Barisan Nasional ini semua menggambarkan kehidupan sederhana mereka.

http://suarakami13.blogspot.my/2017/04/kereta-milik-pemimpin-barisan-nasional.html?m=1

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Pemilik Blog Tidak Bertanggung jawab Dengan Ulasan Yang Berbau Hasutan